zondag 16 februari 2014

Revieuw: 3 mascara's

Welke mascara moet je kiezen? Je ziet er zoveel liggen bij de drogisterijen, maar welke moet je nu nemen? Ik heb 3 mascara's uitgekozen om te reviewen, om je een stukje op weg te helpen. Ze zien er allemaal verschillend uit, de verpakking én het borsteltje. De reviews van 1 Max Factor mascara & 2 van  Maybelline liggen op je te wachten!
Lees verder voor mijn review!



Maybelline One By One Vulum' Express Mascara

We beginnen met een van de twee Maybelline mascara's. De Maybelline One By One Vulum' Express Mascara. Deze mascara heeft een donkere koraalkleurige verpakking met mintgroene letters en details. Persoonlijk vind ik dit leuk gedaan omdat het lekker opvalt in je stash.

Het borsteltje van deze mascara is geen vernieuwend borsteltje, of iets wat we nog nooit gezien hebben. Het handvat van de mascara is lekker groot en daarom makkelijk vast te pakken.


Het effect wat deze mascara geeft vind ik goed. Je kunt makkelijke en snel werken. Het borsteltje zorgt ervoor dat mijn wimpers allemaal apart van elkaar mooi gemaakt worden. Je komt niet zo goed in de hoekjes met dit borsteltje, wat ik wel een minpunt vind. Ook voor de onderste wimpers vind ik het borsteltje net iets te groot. Als je volume zoekt is deze mascara geen aanrader, als je langer lijkende wimpers wilt wel. De mascara geeft geen spinnenpoteneffect, maar zorgt ervoor dat het er nog natuurlijk uitziet. Deze mascara kost 13,49 euro. Het is geen budgetmascara, maar ook geen high-end. Het zit echt in de middenmoot. Ik vind het een prima mascara voor wat je er aan uitgeeft, alleen zou ik deze niet opnieuw kopen. Niet omdat ik deze slecht vind werken, maar van mijzelf al weet dat ik graag meer volume wil en nog meer lengte.
Deze mascara van Maybelline kost 13,49 euro per stuk en is te koop bij de drogist. 

Max Factor Clump Defy Waterproof Mascara

Als tweede, een mascara van Max Factor. De mascara's van Max Factor staan erom bekend om goed te zijn, maar niet heel vernieuwend. Ik was ook zeker benieuwd of deze écht goed waterproof zou zijn. Ik heb hem getest!
Het borsteltje van deze mascara heeft hele korte haren. Je kunt het bijna geen haren noemen! Er kunnen in deze borstel bijna geen klontjes ontstaan. Het is dus ook makkelijk om meerdere lagen aan te brengen zonder dat er klontjes ontstaan in je wimpers. 



Wauw! Ik was zo blij verrast met dit resultaat! Zo'n goede mascara heb ik werkelijk nog nooit in mijn leven voorbij zien komen. Hij separeert mijn wimpers zo mooi! En je kunt makkelijk in de hoekjes komen! Het maakt mijn wimpers echt heel lang, maar blijft toch heel subtiel wat ik persoonlijk heel mooi vind. Wat de waterproofheid betreft. Ja. Hij is waterproof. Heel erg waterproof. Hij blijft zitten als een huis. Ik heb meerdere keren met deze mascara op, 12 kilometer naar school gefietst, ja ook door de regen. Het zat nog precies als hoe ik het thuis op had gedaan. Ik ben echt heel erg tevreden over deze mascara.
Deze mascara van Max Factor kost 14,99 euro en is te koop bij de drogist. 

Maybelline Big Eyes Volum' Express Mascara

Tot slot de tweede mascara van Maybelline. Deze mascara heeft twee verschillende borsteltjes. Ik ben daar niet zo'n fan van, maar misschien kan deze mascara daar verandering in brengen!
Deze mascara heeft dus twee verschillende borsteltjes. Eentje voor de bovenste wimpers en een borsteltje voor de onderste wimpers. Een heel fijn, klein borsteltje voor de onderste wimpers. Voor de bovenste wimpers is er een borsteltje met een spiraalvorm. Deze vorm zou de wimpers naar boven en naar buiten moeten duwen. 

 Op de bovenste foto zie je de borstel voor de bovenste wimpers. Op de foto daaronder zie je het borsteltje voor de onderste wimpers. 


Wauw! Ook over deze mascara ben ik heel erg tevreden! Het concept voor een twee verschillende borsteltjes vind ik bij deze mascara echt heel erg handig! Het borsteltje voor de onderste wimpers is mooi fijn en klein waardoor er geen klontjes ontstaan. Het borsteltje voor de bovenste wimpers is ook echt heel fijn! Door de spiraalvorm worden de wimpers omhoog geduwd en naar buiten gedrukt. Deze mascara geeft een mooi volume en een lichte krul maar weinig extra lengte.
Deze mascara van Maybelline kost 15,99 euro en is te koop bij de drogist.

Ik heb ook foto's gemaakt waarbij je mijn hele gezicht ziet met de mascara op mijn wimpers.


Ik geef de mascara's de volgende cijfers:
- Maybelline One by One; 7,5
- Max Factor Clump Defy; 8,5
- Maybelline Big Eyes; 8,0

Geen opmerkingen:

Een reactie posten