vrijdag 22 augustus 2014

Essence mattifying compact powder

Hey! Vandaag review ik een van mijn favoriete poeders. Het is deze van Essence, de mattifying compact powder. Een hele goede, budget poeder. Lees verder voor mijn review!




Allereerst, de verpakking. Dat is niets bijzonders. Licht en simpel. Deze poeder bevat een heel schappelijke 12 gram. Op de achterkant vind je wat informatie. De kleur, ingrediƫnten en een beschrijving van het product. Essence beschrijft deze poeder als; 'Extremely smooth powder for a matt and flawless finish. Suitable for all skin types. Dermatologically tested'. Een gladde poeder voor een matte, spotloze finish. Voor alle huidtypes en dermatologisch getest.


Ik heb de kleur 11, pastel beige. De kleuren zijn erg licht, dus voor mijn huidje zit er ook iets tussen. Heb je een gemiddelde/licht getinte huidskleur kun je ook bij Essence terecht voor een poeder. Heb je een donkere huid zul je bij Essence geen geschikte match vinden. 


De kleur sluit perfect aan bij mijn huidskleur. Het maakt mijn gezicht mooi matt, maar niet zo dat het er cakey uitziet. Wel is het ietsje poederig, maar door een setting spray aan te brengen verlies je dat effect. Hij houd mijn gezicht bijna de hele dag door mooi. Ik ga niet glimmen, met sport als uitzondering. Een hele fijne poeder.


De Essence mattifying compact powder is een hele fijne, hele budget poeder. Voor 2,89 euro krijg je een hele goede poeder, die ook nog eens lang mee gaat. Ik vind het een goede ontdekking, en merk dan ook weinig verschil met een duurder drogisterij merk zoals Maybelline. 
Essence is verkrijgbaar bij Trekpleister en Kruidvat

Wat is jouw favoriete poeder op het moment?

1 opmerking:

  1. ik wou even vragen als je deze poeder gebruikt blijft dan ook je foundation en concealer goed zitten

    BeantwoordenVerwijderen