zondag 24 augustus 2014

Zonbescherming Rituals

Hoi! De laatste tijd heeft de zon erg veel geschenen. Gelukkig maar! Helaas is dit de laatste tijd iets minder. Voor het geval dat de zon toch zijn werk nog een beetje gaat doen heb ik hier nog een review van een aantal producten van Rituals.




Ik heb 3 producten van Rituals getest. De Sun Protection Lotion, met spf 30. De Sun protection face cream, met spf 30. Als laatste de Aftersun hydrating lotion. Ik heb ze als miniatuur versie. Normaal kun je ze in de winkels en de online shop in full sizes verkrijgen. 

Sun protection lotion spf 30



Op de verpakking staat aangegeven dat deze sun protection lotion anti-aging is. Dat kan ik natuurlijk niet bevinden omdat ik nog niet de leeftijd heb, waarop je rimpels en lijntjes krijgt. De Sun Lotion heeft spf 30, wat voor mij net aan genoeg is. Het is een hele gladde, lichte lotion die heel lekker en makkelijk uitsmeert. Je huid neemt de lotion heel snel op. Het plakt ook helemaal niet. 

Rituals zegt dit over de geur van de lotion:
'' De geur opent met sprankelende noten van groene thee en een verfrissend citrusakkoord, die vervolgens plaats maken voor een sensueel zacht boeket van frisse seringen, viooltjes en subtiele pioenroos gemengd met warme Arabische jasmijn. De compostitie wordt afgerond met een romige basisnoot van houtachtige aroma's als sandelhout en ceder die versmelten met de geur van witte muskus.''

Hier kan ik me helemaal in vinden. Het is een hele zachte geur. 
De Sun Protection Lotion doet zijn werk goed. Hij beschermt goed tegen de zon, en tegelijkertijd ruikt het ook nog eens heel lekker. Ik vind hem top!

Sun protection face cream spf 30



Net als de Sun protection lotion is de Sun protection face cream ook anti-aging. 
Deze face cream heeft ook spf 30. De huid neemt de face cream erg snel op. Ik ga er ook niet heel erg van glimmen. Hoogstens een gezond glansje. De cream plakt vrijwel niet. 

Rituals zegt dit over de geur van de lotion:
'' De geur opent met sprankelende noten van groene thee en een verfrissend citrusakkoord, die vervolgens plaats maken voor een sensueel zacht boeket van frisse seringen, viooltjes en subtiele pioenroos gemengd met warme Arabische jasmijn. De compostitie wordt afgerond met een romige basisnoot van houtachtige aroma's als sandelhout en ceder die versmelten met de geur van witte muskus.''

Net als bij de Sun protection lotion kan ik me hier heel goed in vinden. De face cream ruikt bijna precies hetzelfde als de Sun protection lotion. Van mij had de face cream ook zonder geur mogen komen, omdat dit toch de hele dag op je hoofd zit en parfum niet erg goed is voor je gezicht. 

Normaal verbrand ik mijn gezicht altijd in de zon, maar dat is me deze zomer nog niet gebeurd door het gebruiken van deze face cream. Ik heb eindelijk een goede gevonden!

Aftersun hydrating lotion



De aftersun uit de lijn is moisturising, hydrating en refreshing. Ook bevat deze 30% pure Aloe Vera. Hij trekt heel snel in, en laat geen plakkerig laagje achter. 

Rituals zegt over de geur van de Aftersun:
Deze creatie opent met gember en aromatische akkoorden. Vervolgens openbaart een boeket van bloemige noten en frisse sinaasappel het speciale karakter van deze geur. Een mix van warme houtachtige en kruidige aroma's rondt deze creatie af. 

Ik ben het niet eens met deze geurbeschrijving. Ik ruik hier totaal geen sinaasappel, en bloemige noten in. Ook het kruidige is ver te zoeken. Ik kan wel zeggen dat ik de geur niet lekker vind. Het past niet bij me, ik ben meer van het poederige, zachte als het om zonbescherming gaat.

Desondanks ik de geur van de Aftersun niet lekker vind, is het product wel erg goed. Het koelt je huid lekker af na een dag in de zon te hebben gelegen. 


Ik vind de drie zonproducten die ik heb getest allemaal heel erg fijn! Ik heb ze dan ook volop gebruikt deze zomer. 
30 Sun protection lotion: 200 ml. 18,50 euro
30 Sun protection face cream: 60 ml. 16,50
Aftersun hydrating lotion: 200 ml. 13,50 euro

Wat is jouw favoriete merk qua zonbescherming?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten